Baa tuduahan: bahwa urang Minang ko lah ingkar sunnah, karano mamakai sistem kamasyarakatan nan indak samo jo Nabi.
Ambo marujuak kapado ayat "lita'arafuu", di situ Allah bafirman tantang manusia nan dijadikan-Nyo "syu'uban wa qabaila" ba-bangso2 jo ba suku2.
Ambo labiah satuju suku diartikan jo kabilah (qabail jamak no). Kabilah adolah kumpulan urang untuak suatu kepentingan, biaso no untuak maadokan parjalanan jauah, badagang antar negara, mancari daerah baru, sarupo niniak muyang kito manaruko/malaco taisuak.
Kabilah biaso no di sabuik jo namo pimpinan no, misal no "kabilah Bani A", di dalam no ado kaluarga A, sarato kerabat no nan sato dalam rombongan. Bahkan urang lain nan indak ado hubungan darah pun, kalau inyo dalam rombongan tu, disabuik anggota kabilah tu.
Manuruik ambo: Hal iko samo jo awal pambantuakan suku katiko niniak muyang kito manaruko/malaco, mambuek taratak. Di taratak biaso no surang Mamak jo dunsanak padusi no, sarato kamanakan2 no. Ado kamanakan saparuik (anak dari saudara padusi no), ado kamanakan nan malakok (anak buah nan manolong malaco/manaruko). Mareka sado no manyabuik diri badunsanak, sa suku. Di taratak subalah tagak pulo suku nan lain.
Jadi, manuruik pandapek ambo: Sistem kamasyarakatan awak urang Minang, adolah samacam kabilah di maso Nabi. Indak ado aturan syarak tantang kabilah. Karano kabilah tu urusan dunia samato, kapantingan samantaro di dunia. Mako, Suku di Minang hanyo lah urusan dunia sajo. Mu'amalah. Insya-Allah balaku hadits: "antum a'lamu li umurid dunya kum."
Bukan nasab nan urusannyo sampai ka akhirat. Partangungjawaban "siapo nan mananam bibit di ladang si ibu." Nan indak buliah dipindah2kan, ndak buliah didutokan.
Jadi inti pernyataan ambo SUKU BUKAN NASAB.
Wassalam.
Oleh : tuanku mangkudun
Ambo marujuak kapado ayat "lita'arafuu", di situ Allah bafirman tantang manusia nan dijadikan-Nyo "syu'uban wa qabaila" ba-bangso2 jo ba suku2.
Ambo labiah satuju suku diartikan jo kabilah (qabail jamak no). Kabilah adolah kumpulan urang untuak suatu kepentingan, biaso no untuak maadokan parjalanan jauah, badagang antar negara, mancari daerah baru, sarupo niniak muyang kito manaruko/malaco taisuak.
Kabilah biaso no di sabuik jo namo pimpinan no, misal no "kabilah Bani A", di dalam no ado kaluarga A, sarato kerabat no nan sato dalam rombongan. Bahkan urang lain nan indak ado hubungan darah pun, kalau inyo dalam rombongan tu, disabuik anggota kabilah tu.
Manuruik ambo: Hal iko samo jo awal pambantuakan suku katiko niniak muyang kito manaruko/malaco, mambuek taratak. Di taratak biaso no surang Mamak jo dunsanak padusi no, sarato kamanakan2 no. Ado kamanakan saparuik (anak dari saudara padusi no), ado kamanakan nan malakok (anak buah nan manolong malaco/manaruko). Mareka sado no manyabuik diri badunsanak, sa suku. Di taratak subalah tagak pulo suku nan lain.
Jadi, manuruik pandapek ambo: Sistem kamasyarakatan awak urang Minang, adolah samacam kabilah di maso Nabi. Indak ado aturan syarak tantang kabilah. Karano kabilah tu urusan dunia samato, kapantingan samantaro di dunia. Mako, Suku di Minang hanyo lah urusan dunia sajo. Mu'amalah. Insya-Allah balaku hadits: "antum a'lamu li umurid dunya kum."
Bukan nasab nan urusannyo sampai ka akhirat. Partangungjawaban "siapo nan mananam bibit di ladang si ibu." Nan indak buliah dipindah2kan, ndak buliah didutokan.
- Kalau baitu: suku buliah diasak/diganti? Sapanjang nan ambo katahui, ado hal nan mambuliahkan suku di asak/diganti.
- Katiko mambukak taratak/koto/nagari baru. Di siko lah niniak muyang kito mangambangkan "suku" baru, mako namo suku di Minang lah kambang indak hanyo 4 sarupo di awal carito duo niniak daulunyo.
- Katiko malakok kapado suku di koto /nagari baru. Katiko keluarga Piliang misalnyo, ingin punyo suku jo bamamak di Bukittinggi, inyo dapek malakok/bamamak kapado suku nan ado di Bukittinggi. Tapi karano di Bukittinggi hanyo ado suku Pisang (nan dakek ka Piliang), kaluarga tadi dapek mangganti suku nyo jo suku Pisang.
Jadi inti pernyataan ambo SUKU BUKAN NASAB.
Wassalam.
Oleh : tuanku mangkudun
Emoticon